ביטוח סיעודי פרטי

ביטוח סיעודי פרטי

ישנם 2 סוגי ביטוחים סיעודיים: ביטוח סיעודי קבוצתי (דרך קופת חולים) וביטוח סיעודי פרטי. המהות של שני סוגי הביטוחים זהה – להעניק לאדם שמוגדר כ"סיעודי" את מלוא המשאבים הכספיים המשמעותיים הנדרשים כדי לקבל את העזרה הצמודה שהוא זקוק לה. יחד עם זאת ישנם הבדלים בלתי מבוטלים בין הביטוח הקבוצתי לפרטי, כך שכדאי לבחור ביטוח סיעודי באופן מושכל על בסיס הבנה ורצוי גם בעזרת סוכן ביטוח מנוסה. רוב האנשים לא יודעים לגבי ביטוח סיעודי האם כדאי לרכוש אותו או איפה לרכוש.

רכישת ביטוח סיעודי דרך קופת החולים שבה אתם חברים היא בדרך כלל האופציה הזולה ביותר. חיסרון משמעותי אחד של ביטוח זה הוא שהתנאים עלולים להשתנות לאורך השנים, ועוד פרט שכדאי לקחת בחשבון הוא שפוליסות מסוג זה אינן תקפות כשהאדם הופך לסיעודי בעקבות תאונת דרכים או פעולת איבה.

ביטוח סיעודי פרטי הוא הסכם בין חברת ביטוח לבין האדם שמבקש לקנות לעצמו שקט נפשי ואת הידיעה כי גם אם יהפוך לסיעודי, כסף לא יהווה מכשול בפני קבלת טיפול אופטימלי. המבוטח הוא זה שקובע מהו הסכום החודשי שאותו יקבל מחברת הביטוח אם חלילה לא יוכל יותר לתפקד באופן עצמאי (בהתאם לקביעת הביטוח הלאומי, על סמך מבחן שנקרא ADL). ישנה בחירה גם לגבי פרק הזמן שבו תשלם חברת הביטוח את הסכום הנ"ל – 3 שנים, 5 שנים או לכל החיים. ביטוחים סיעודיים פרטיים לכל החיים הם באופן טבעי יקרים יותר, אולם מצד שני בימינו גם אנשים סיעודיים מאריכים ימים ובוודאי שחיים עם הקושי יותר מ-3-5 שנים. אופציה נוספת היא לשלב בין ביטוח סיעודי קבוצתי, שיממן את ההוצאות ב-5 השנים הראשונות לאחר ההפיכה לסיעודי, לבין ביטוח סיעודי פרטי שיממן את ההוצאות לאחר מכן, לכל החיים. מומלץ לרכוש ביטוח סיעודי בגיל צעיר.

על-מנת לבחור את הכיסוי המיטבי במחיר מינימלי, מוזמנים להיעזר בסוכני הביטוח עתירי הניסיון של check bit.

דילוג לתוכן