ביטוח חיים האם כדאי

פוליסת ביטוח חיים נתפשת על-ידי רבים כחובה. יחד עם זאת, לא תמיד כדאי לשלם פרמיה חודשית עבור הכיסוי שמציעה פוליסה שכזו, ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח פנסיוני עצמאי מנוסה – גם כדי להגיע לתשובה אמינה לשאלה האם כדאי ביטוח חיים, וגם על-מנת לבחור את הפוליסה האידיאלית (אם התשובה לשאלה הראשונה היא כן).

המהות של ביטוח החיים היא הבטחת עתידם של המוטבים הרשומים בפוליסה, כשברוב רובם של המקרים מדובר על בן/בת הזוג והילדים. בהתאם למי שילדיו כבר עומדים ברשות עצמם וגם לבן/בת הזוג כבר יש מספיק נכסים כדי ליהנות מרמת חיים נאותה בכל מצב, כולל אם הוא ילך לעולמו בטרם עת, לא בהכרח כדאי לבטח את חייו. לעומת זאת למי שהכנסתו השוטפת גבוהה ומשפחתו תלויה בו במידה רבה מומלץ לא לוותר על פוליסה שתבטיח את עתידם של היקרים לו.

בכל מקרה כשאנחנו בוחנים את הכדאיות של ביטוח החיים צריך לזכור שישנם מספר סוגי ביטוחים בקטגוריה זו: ישנו ביטוח שכולל אך ורק כיסוי למקרי מוות – ביטוח שנקרא "ריסק". ישנן פוליסות שמכסות גם מקרים אחרים שבהם האדם לא יכול לפרנס את עצמו ואת משפחתו, ובהם נכות, אובדן כושר עבודה או מחלה קשה. סוג אחר של ביטוח חיים הוא כזה שכולל רכיב חיסכון – במקרים אלה גם אם האדם מאריך ימים (כפי שכמובן אנחנו תמיד מקווים), הסכומים ששולמו לחברת הביטוח לא ירדו לטמיון במלואם אלא הוא יקבל חלק מהם. כאשר רוצים לרכוש אחד מומלת לעשות השוואת ביטוח חיים.

פרמטר מהותי אחר בביטוחי חיים הוא הסכום המופיע בפוליסה, ובניגוד לנטייה האוטומטית של לא מעט לקוחות לרשום סכום גבוה ועגול, ישנם שיקולים מורכבים למדי בבחירת אותו סכום. סוכני הביטוח של check bit כבר סייעו ללקוחות רבים להבין מהם הצרכים המדויקים שלהם ולבחור פוליסת ביטוח חיים בהתאם, וישמחו לעזור גם לכם לא לשלם על מה שאינכם צריכים ובמקביל לקבל את הכיסוי שיבטיח לכם וליקיריכם שקט נפשי.

שתף מאמר
דילוג לתוכן