ביטוח חיים למשכנתא מחיר

עלמנת לקבל משכנתא מבנק כזה או אחר חובה לבטח את החיים. ההחלטה מאיזו חברה לרכוש את הפוליסה היא אך ורק שלכם, וכדאי לנצל את חופש הבחירה כדי לשלם את הסכום המינימלי האפשרי.

ביטוח חיים למשכנתא מחיר

מה זה דמי ניהול? הפרמטרים שלפיהם נקבע מחיר ביטוח חיים למשכנתא נחלקים ל-2 קבוצות: אלה שקשורים למבוטח (או המבוטחים, אם למשל מדובר בבני זוג שלוקחים ביחד את ההלוואה ארוכת הטווח שמאפשרת רכישת דירה), ואלה שקשורים להלוואה עצמה:

א. גיל באופן טבעי הסיכון לפטירת מקבל המשכנתא עוד לפני שהחזיר את כל הכסף (כך שחברת הביטוח תצטרך להשלים את ההחזר לבנק) גדל עם הגיל, ולכן גם הפרמיה תהיה גבוהה יותר.

ב. מגדר לנשים יש תוחלת חיים ארוכה יותר, ולכן כשרוכשים ביטוח חיים למשכנתא מחיר הפוליסה עבורן נמוך יותר מאשר לגברים.

ג. מצב בריאותי ובמיוחד עישון.

ד. סכום המשכנתא ככל שהמשכנתא גבוהה יותר כך הביטוח יקר יותר, אבל ככל שמתקדמים עם ההחזרים כך הפרמיה עבור הביטוח פוחתת.

ה. תקופת ההחזר והריבית בכל אחד מהמסלולים שמרכיבים את תמהיל המשכנתא נתונים אלה משפיעים על קצב הירידה של החוב שלכם לבנק ובהתאם על עלות הביטוח.

ביטוח הכרחי נוסף לצורך קבלת משכנתא מהבנק הוא זה של המבנה שעבורו מבוקש הכסף. ישנן חברות שמציעות מחיר אטרקטיבי למי שרוכש מהן את שני הכיסויים גם יחד, אבל אפשר גם לרכוש את הביטוחים בנפרד. הוזלת ביטוח חיים, האם זה אפשרי?

כדאי לדעת שלפי רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, כשמחפשים ביטוח חיים למשכנתא מחיר הפוליסה משתרע על פני מנעד רחב מאוד והפערים בין ההצעות השונות עשויים להגיע לעד 200%!

עלמנת לא לשלם מחיר יקר מדי על הביטוח ובעצם על הדירה שאתם קונים, מוזמנים להיעזר בסוכנים המנוסים והמסורים של check-bit.

שתף מאמר
דילוג לתוכן