ביטוח חיים מחיר

בחירת ביטוח חיים מחייבת תשומת לב למספר רב של פרמטרים. מחיר הביטוח, כלומר הפרמיה החודשית שתשלמו עבור הכיסוי הביטוחי, הוא כמובן אחד מהם, וגם אחד החשובים – אבל בהחלט לא היחיד. הרבה אנשים שואלים כשבאים לרכוש ביטוח חיים מה צריך לדעת?

למעשה, גם בהקשר של עלות הביטוח שמעניק סכום כסף משמעותי למוטבים הרשומים בפוליסה כשהמבוטח הולך לעולמו, חשוב לזכור שהיא משתנה לאורך הזמן. בהתאם כשמחפשים ביטוח חיים, מחיר הפוליסה בשנה הראשונה אינו נתון מספיק משמעותי, וההמלצה היא להשוות את העלות במשך 5 השנים הראשונות, לפחות.

סעיף חשוב נוסף בכל פוליסת ביטוח החיים הוא כמובן הסכום הרשום בה. באופן טבעי לא קל להעריך כמה החיים שלנו "שווים", ובעצם כמה כסף נרצה להשאיר למוטבים שלנו – ועל כן ההמלצה היא להיעזר בסוכן ביטוח מנוסה מאוד. הפרמטרים המשפיעים על הסכום שאותו כדאי לרשום בפוליסה הם מספר הילדים, גילאיהם (ובהתאם ההערכה לגבי כמה שנים אחרי שההורה ילך לעולמו עוד יזדקקו לתמיכה כלכלית), רמת החיים של המשפחה ועוד.

עוד הבדל בין פוליסות ביטוחי חיים של חברות ביטוח שונות הוא גיל סיום הביטוח – כלומר עד איזה גיל הפוליסה תקפה. טווח הגילאים נע בין 65 ל-85 כשלעתים החל מגיל מסוים הסכום שישולם למוטבים אינו הסכום המלא הרשום בפוליסה אלא חלק ממנו.

המלצה נוספת במסגרת בחירת ביטוח חיים היא לבחון האם בקרן הפנסיה שלכם או בביטוח המנהלים ישנו מרכיב של ביטוח חיים. במקרים רבים ישנו רכיב כזה, ובמקרים אלה אין טעם לשלם מחיר גבוה מדי עבור ביטוח החיים עצמו וניתן להקטין את הסכום הרשום בפוליסה זו. אופציה נוספת שכדאי לקחת בחשבון היא לכלול בביטוח החיים מרכיב חיסכון, וכמו כן ניתן להרחיב את הפוליסה הבסיסית גם למקרי נכות. מאחר שנדרשים הן שיקול דעת מעמיק והן תשומת לב לפרמטרים רבים, ההמלצה הטובה ביותר היא להיעזר בסוכן ביטוח מיומן. עש יש אנשים שתוהים לגבי ביטוח חיים האם כדאי? ואם כן אז איזה? סוכני הביטוח של check bit ישמחו לעזור גם לכם למצוא את ביטוח החיים שהכי מתאים לכם – ובמחיר מינימלי.

שתף מאמר
דילוג לתוכן