השוואת ביטוח חיים

גם בתחום הביטוח, כמו בכל תחום, כדאי להקפיד על צרכנות נבונה ובפרט לבצע השוואות מושכלות בין כל האופציות המוצעות לנו כשאנחנו מחפשים ביטוח מסוים. כשעל הפרק עומדת רכישת ביטוח חיים, הפרמטרים העיקריים הם הסכום שיירשם בפוליסה, סוג הביטוח, גיל סיום הביטוח וכמובן הפרמיה שבמידה רבה נגזרת מ-3 הפרמטרים הקודמים.

את הסכום שאותו רושמים בפוליסת ביטוח חיים יש לחשב בקפידה. מאחר שמטרת ביטוח זה היא להבטיח רמת חיים נאותה למוטבים הרשומים בפוליסה – ברוב רובם של המקרים בני המשפחה – הנתונים שנלקחים בחשבון לצורך קביעת הסכום הם מספר המוטבים ובפרט מספר הילדים הצעירים שעדיין לא עומדים ברשות עצמם, רמת החיים של המשפחה (שאותה שואפים לשמר באמצעות הביטוח), הנכסים הקיימים, סכומי הכסף שבני המשפחה צפויים לקבל אם המבוטח הולך לעולמו (בעיקר דרך ביטוח לאומי) ועוד. רצוי לבדוק עם אנשים שמבינים בתחום איזה סכום ביטוח חיים מומלץ עבורכם.

לגבי סוג הביטוח ישנן שתי החלטות עקרוניות: ראשית, יש להחליט האם רוצים ביטוח שכולל גם רכיב של חיסכון (כך שאם המבוטח חוצה את גיל סיום הביטוח, וכמובן שכל מי שמבטח את חייו מאחל לעצמו אריכות ימים, הוא מקבל בחזרה מחברת הביטוח חלק מהסכום ששולם לאורך כל השנים). החלטה שנייה היא האם הכיסוי כולל "רק" מקרי מוות, או שמא הוא מספק סכומי כסף מסוימים למשפחה גם במקרי נכות, אובדן כושר עבודה או מחלה קשה (מצבים שגם בהם נדרשים כמובן משאבים כספיים בלתי מבוטלים).

גיל סיום הביטוח נע בין 65 ל-85. מאחר שמהות ביטוח חיים היא מתן אפשרות למשפחה לשמר רמת חיים נאותה, הרי שגיל סיום הביטוח האופטימלי הוא בעצם זה שבו כל הילדים כבר עומדים ברשות עצמם. על-מנת לבצע השוואת ביטוח חיים על בסיס ידע מקצועי רחב היקף וניסיון רב מוזמנים להיעזר בסוכני הביטוח המיומנים של check bit וכך לקבל מקסימום כיסוי רלוונטי עבורכם במחיר מינימלי.

שתף מאמר
דילוג לתוכן