השוואת ביטוח סיעודי

עבור אדם מבוגר, חוסר היכולת לתפקד באופן עצמאי לחלוטין הוא פגיעה בלתי מבוטלת באיכות החיים. כשלצורך היומיומי בעזרה מתווספת מצוקה כלכלית, התוצאה עלולה להיות קושי ממשי ופגיעה אנושה באיכות החיים. על-מנת להגן על עצמנו מפני הקושי הכפול, ובעצם המשולש – גם התפקודי, גם הנפשי וגם הכלכלי – מומלץ לרכוש ביטוח סיעודי. כדאי לזכור שאמנם המדינה מסייעת במידת מה למי שהפך לסיעודי, אולם העזרה מוגבלת ולא מובילה לטיפול המיטבי האפשרי. מומלץ לרכוש ביטוח סיעודי בגיל צעיר.

עלות הטיפול באדם סיעודי היא אלפי שקלים בחודש – בין אם מדובר באדם שמשפחתו מטפלת בו (במחיר גבוה, הן נפשית והן כלכלית בשל הקושי להתפרנס במקביל), בין אם מדובר במי שנעזר בעובד זר (שעלות העסקתו כוללת שכר, זכויות סוציאליות וכן הוצאות נוספות) ובין אם מי הפתרון הוא אשפוז במוסד סיעודי (שגובה מדי חודש 9,000-18,000 ש"ח, ורק חלקם מכוסים ע"י משרד הבריאות).

בהתאם, על-מנת שלא להיקלע למצוקה כלכלית דרמטית ובה בעת להעניק לאדם הסיעודי את הטיפול והתמיכה המיטביים, נדרשים סכומי כסף גבוהים – שאותם משלמת חברת הביטוח לבעלי ביטוח סיעודי. הפרמטרים העיקריים לצורך ביצוע השוואת ביטוחים סיעודיים הם תקופת הפיצוי, הסכום הרשום בפוליסה ורמת השירות של חברת הביטוח. מומלץ לרכוש מגיל צעיר ביטוח סיעודי לכל החיים.

לגבי התקופה, ישנן פוליסות שמשלמות לאדם הסיעודי את הסכום שרשום בהן במשך 3 שנים, ישנן פוליסות שתקופת הפיצוי שהן מציעות היא 5 שנים וישנן פוליסות שמעבירות מדי חודש את סכום הכסף שנקבע עד למותו של המבוטח. גובה הסכום ומשך התקופה משפיעים כמובן על גובה הפרמיה החודשית. כדי למצוא את השילוב הטוב ביותר עבורכם, וכן למצוא חברת ביטוח שלא מנסה להתחמק מחובת התשלום אם חלילה תהפכו לסיעודיים, מומלץ להיעזר בידע ובניסיון הרב של סוכני הביטוח של check bit.

שתף מאמר
דילוג לתוכן