השוואת ביטוח תאונות אישיות

המין האנושי משקיע משאבים רבים בהפיכת החיים למוגנים יותר ויותר, אבל גם כך כל אחד ואחת מאיתנו עלולים להיפגע עקב אירועים בלתי צפויים. עלמנת שלנזק הפיזי לא תתלווה גם פגיעה כלכלית כדאי לרכוש ביטוח תאונות אישיות ועוד המלצה חשובה היא להשוות פוליסות שונות כדי להגיע לכיסוי האופטימלי בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם.

השוואת ביטוח תאונות אישיות

באופן עקרוני ביטוח זה מופעל כשתאונה כזו או אחרת גורמת לאובדן כושר עבודה (לפרק זמן מוגבל), לנכות לצמיתות, מוות, אשפוז, שברים, כוויות ועוד כיסוי חשוב הוא כשהמבוטח הופך לסיעודי.

כשמבצעים השוואת ביטוח תאונות אישיות בין מספר חברות שיקול אחד הוא כמובן הפרמיה החודשית שתשלמו. באופן טבעי חשוב לבחון לא רק את העלות אלא גם את התמורה. דגש חשוב במיוחד הוא טיב השירות של כל חברת ביטוח, ובפרט שיעור ההיענות לתביעות ומהירות הטיפול בכל דרישה לתשלום הפיצוי שנקבע בפוליסה.

כדאי לזכור שהמונח "תאונה" נתון לפרשנות מסוימת, גם אם בפוליסה הוא מוגדר באופן ברור, ובנוסף עלולה לעלות השאלה האם האירוע שהתרחש בחיי המבוטח הוא אכן הגורם הישיר לפגיעה (ולנכות, האשפוז, אובדן כושר העבודה וכו') – וכשיש פתח להתחמקות של חברות הביטוח, כדאי להעדיף את אלה שלא מנסות לנצל אותו.

עוד הבדל בין פוליסות שונות שכדאי לבחון כשמבצעים השוואת ביטוח תאונות אישיות הוא ההגדרה של "אובדן כושר עבודה". חשוב להדגיש שסעיף זה בפוליסה לא מהווה תחליף לביטוח אובדן כושר עבודה, שכן ביטוח ייעודי למקרים שבהם נפגעת היכולת שלנו להתפרנס מספק קצבה חודשית עד לגיל הפרישה מעבודה (או גיל סיום הביטוח), ואילו במסגרת ביטוח תאונות אישיות הפיצוי מוגבל גם מבחינת הזמן וגם מבחינת הסכום. בכל מקרה רצוי לבדוק האם סעיף זה מופעל רק במקרים שבהם עקב התאונה אי אפשר לעבוד בכלל, או גם במקרים שבהם לא תוכלו להתפרנס מהעיסוק ה"רגיל" שלכם. מה הוא ביטוח סיעודי בגיל צעיר?

עלמנת להשוות בין ההצעות השונות באופן מושכל ויסודי מומלץ להסתייע באנשי מקצוע מנוסים סוכני check-bit יעזרו לכם להבין מהו הכיסוי האופטימלי מבחינתכם ובהתאם איזו פוליסה תניב יחס עלותתועלת משתלם במיוחד.

שתף מאמר
דילוג לתוכן