מדד ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא אחד הכיסויים הנפוצים ביותר וגם החשובים ביותר כל מי שמבין כי יש לו אחריות לרווחת משפחתו אם חלילה ילך לעולמו בטרם עת, מצטייד בפוליסה שמספקת כיסוי שכזה (שהרי בסופו של דבר, אף אחד מאיתנו לא יודע מתי ילך מן העולם).

אחד הפרמטרים בבחירת הפוליסה הוא רמת השירות של חברת הביטוח. כמובן שזה לא השיקול היחיד, אבל כן יש לו משקל בהחלטה הסופית, וכדי לעזור לכל מי שמתלבט איפה לבטח את חייו, מפרסם משרד האוצר באופן שוטף את "מדד השירות בביטוח חיים".

מדד ביטוח חיים

מדד ביטוח חיים בוחן את שביעות הרצון של לקוחות חברות הביטוח הגדולות הפניקס, ביטוח ישיר, מגדל, כלל, איילון, הראל, מנורה, AIG, הכשרה לגבי ביטוחי חיים שמוגדרים "ריסק" (ביטוח רלוונטי אך ורק למקרי מוות, ללא מרכיב של חיסכון). שביעות הרצון נמדדת על סמך שיעור תשלום התביעות, מהירות הטיפול בכל תביעה, זמני המענה בטלפון, האפקטיביות של הכלים הדיגיטליים שעומדים לרשות הלקוחות, הטיפול בכל הלקוחות והתלונות שמופנות כלפי כל חברה (ואשר מוגשות לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון שבמשרד האוצר, הגוף שמפקח על תחום הביטוח בארץ). במה כרוכה משיכת כספי פנסיה לפני הזמן?

כל אחת מחברות הביטוח זוכה גם לציון כללי וגם לציונים ספציפיים בכל אחת מהקטגוריות הנ"ל, כך שכל אחד יכול להעריך את רמתה של כל חברת ביטוח על סמך הפרמטרים החשובים לו במיוחד. בנוסף ניתן להשוות על בסיס הנתונים של משרד האוצר את רמת השירות הנוכחית לשנים קודמות ולדעת האם חברה כזו או אחרת משתפרת או דווקא נחלשת.

כאמור מדד השירות בביטוח חיים הוא רק מרכיב אחד בהחלטה. בנוסף על המבוטח להחליט מה יהיה סכום הביטוח, האם לצד הכיסוי יהיה גם מרכיב של חיסכון ועוד. עלמנת להגיע לפוליסה הטובה ביותר בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם, ובחברה שתספק לכם את רמת השירות האופטימלית, מוזמנים להיעזר בסוכני הביטוח המיומנים של checkbit.

שתף מאמר
דילוג לתוכן