סכום ביטוח חיים מומלץ

אחת השאלות העיקריות במסגרת כל ביטוח חיים היא מהו הסכום שיירשם בפוליסה – כלומר מהו סכום הכסף שיקבלו המוטבים המופיעים בפוליסה אם המבוטח ילך לעולמו כל עוד הביטוח תקף (לכל פוליסת ביטוח חיים גיל סיום, בין 65 ל-80-85).

הבסיס לקביעת הסכום הוא ההבנה שלא מדובר בערך החיים של המבוטח, אלא בסכום שיאפשר למוטבים ליהנות מרמת חיים נאותה גם אם המבוטח נפטר בטרם עת. בהתאם מומלץ לא לרשום בפוליסה סכום גבוה יתר על המידה, שכמובן כרוך בפרמיה יקרה מאוד, אלא לחשב מהו סכום הכסף הנדרש למטרה הנ"ל. החישוב מבוסס בדרך כלל על נתונים כמו מספר הילדים וגילאיהם, המצב הפיננסי של בן/בת הזוג, הנכסים שבידי המשפחה, רמת החיים הנוכחית (שאותה רוצים לשמר) ועוד. באופן טבעי ככל שישנם יותר ילדים, ובפרט צעירים, כלומר כאלה שעדיין לא עומדים ברשות עצמם, כך גדל הסכום שמומלץ לרשום בביטוח החיים, ולהפך: למי שאין ילדים או שהם כבר עצמאים לחלוטין, הצורך בביטוח החיים פוחת ואיתו גם הסכום. לרוב נהוג לחשב את הסכום על בסיס ההנחה שהדור הבא זקוק לתמיכה עד גיל 25 או מעט לאחר מכן.

עוד כדאי לזכור שלאחר מותו של המבוטח, ההוצאות החודשיות יהיו נמוכות יותר, ולעתים במידה ניכרת, כשבכל מקרה חשוב כמובן להתייחס לנתונים הספציפיים של המשפחה. כמו כן כשקובעים סכום ביטוח חיים מומלץ לזכור שהצרכים משתנים לאורך הזמן, ועל כן אין סיבה שהסכום יישאר קבוע – וכדאי לבחון האם יש צורך לעדכן אותו בתדירות של אחת לשנה או שנתיים. רצוי לערוך השוואת ביטוח חיים ובדיקה מה נכון עבורכם לפני הרכישה.

מרכיב נוסף שמשפיע על סכום ביטוח החיים הוא סוג הביטוח – ובפרט האם הוא כולל כיסוי רק למקרי מוות או שמא הוא הורחב למקרי נכות ו/או אובדן כושר עבודה, או שיש בו גם מרכיב של חיסכון. סוכני הביטוח של check bit אמונים על מתן שירות מקצועי בתחום רגיש ומורכב זה, וישמחו לעזור גם לכם לחשב נכון את הסכום שכדאי לרשום בביטוח החיים שלכם. סוכני הביטוח שלנו יעזרו לכם להחליט לגבי ביטוח חיים האם כדאי לעשות עבורכם ובאיזה סכום.

 

שתף מאמר
דילוג לתוכן