קרנות פנסיה אבודים

חיסכון פנסיוני חכם הוא קריטי להבטחת רמת חיים סבירה ואפילו טובה גם אחרי שכבר לא נוכל לפרנס את עצמנו. בנוסף החוק מחייב את כולנו, גם שכירים וגם עצמאים, להפריש מדי חודש חלק מהכנסות שלנו לטובת הבטחת העתיד הכלכלי. במצב שכזה אפשר היה לצפות שכל אחד ואחת מאיתנו ידעו בדיוק מה מצב החיסכון הפנסיוני וכמה כסף יש לנו בו אבל בפועל, מסתבר, יש לא מעט כספי פנסיה אבודים.

כספים אבודים בקרנות פנסיה (כמו גם בקופות גמל וביטוחי מנהלים) הם כספים שהחוסך בכלל לא מודע לקיומם, ולכן כשיגיע לגיל הפרישה מהעבודה לא יוכל לנצל אותם. בין הסיבות העיקריות להפסד סכומים משמעותיים אלה: היעדר רישום מסודר, החלפת מקומות עבודה ללא מעקב אחרי ההפרשות הפנסיוניות, הפקדות של קרובי משפחה שנשכחו לאחר שאלה הלכו לעולמם ועוד.

קרנות פנסיה אבודים

עלמנת לסייע לנו לאתר כספי פנסיה אבודים הקים משרד האוצר אתר בשם "הר הכסף". כדאי לדעת שלקראת השקתו ב-2013 העריכו אנשי המקצוע במשרד שהיקף הכספים האבודים בקרנות הפנסיה הוא כ-10 מיליארד ש"ח, והיו גם הערכות שמדובר בסכום כפול!

השימוש בהר הכסף שמאפשר לגלות גם חשבונות בנק לא פעילים שייתכן שיש בהם כסף, חסכונות בבנק וביטוחים שאינם בתוקף (כולל כאלה שיש בהם סכומי כסף שאפשר להשתמש בהם) – פשוט יחסית. דרך נוספת לאתר כספים אבודים היא באמצעות המסלקה הפנסיונית, שהשימוש בה מחייב בקיאות מסוימת. מה הוא סכום דמי ניהול פנסיה סבירים?

בכל מקרה כדאי להיעזר בסוכן ביטוח פנסיוני גם כדי לוודא שלא התפספסה אף קרן פנסיה אבודה, ובעיקר כדי להחליט באופן מושכל מה לעשות עם הכסף שמצאנו. סוכן מיומן עוזר גם לבנות תיק פנסיוני אופטימלי ומאפשר לעקוב אחריו באופן שוטף. הסוכנים הפנסיוניים של check-bit הם בעלי תודעת שירות מפותחת וניסיון רב, ובזכותם מובטח מיצוי נכון של המשאבים שמושקעים בהווה לטובת העתיד.

שתף מאמר
דילוג לתוכן