ביטוח משכנתא מה זה

ביטוח משכנתא מה זה

לקיחת משכנתא היא החלטה מורכבת במיוחד וחשוב להקדיש תשומת לב לשלל פרמטרים ונתונים על-מנת שהיא אכן תהווה קרש קפיצה משתלם לנכס משלכם. אחד המרכיבים המהותיים בכל משכנתא הוא הביטוח שנלווה אליה – ביטוח שהינו חובה מבחינת הגוף שמספק לכם את הכסף הדרוש, ושבלעדיו פשוט אי אפשר לקבל משכנתא.

 

למעשה התשובה לשאלה מה זה ביטוח משכנתא כוללת 2 חלקים, שכן לוקחי משכנתאות נדרשים לבטח גם את חייהם וגם את המבנה שאותו הם רוכשים. ביטוח החיים הכרחי מפני שהבנק מבקש לדעת בוודאות שהוא יקבל בחזרה את כספו, גם במקרה שבו מבקש המשכנתא הולך לעולמו לפני שהספיק להשלים את כל ההחזרים. בהתאם הוא זה שרשום בפוליסת הביטוח כמוטב בלתי חוזר, ואם חלילה בעל המשכנתא נפטר, חברת הביטוח משלמת למעשה לבנק את יתרת המשכנתא נכון למועד הפטירה. את ההפרש בין יתרת המשכנתא לבין הסכום שרשום בביטוח החיים מקבלים השארים של המבוטח. הפרמיה עבור רכיב זה בביטוח המשכנתא נקבעת בהתאם לגיל המבוטח, עיסוקו, המצב הבריאותי שלו, תקופת המשכנתא וגובהו של ההחזר החודשי.

 

הרכיב השני של ביטוח משכנתא הוא ביטוח מבנה. גם במקרה זה הצורך בביטוח נובע מרצונו של הבנק להבטיח כי לא ייגרם לו נזק בגין מתן סכום כסף כה גדול. מאחר שהערבות לכך שבעל המשכנתא יחזיר את ההלוואה הגבוהה שקיבל הוא הנכס, ולמעשה הבנק הוא בעל הנכס כל עוד לא הושלמה החזרת המשכנתא, נזק מהותי לנכס הוא פגיעה מהותית באינטרסים של הבנק – ועל כן הוא דורש את ביטוח המבנה. במרבית המקרים ביטוח מבנה למשכנתא מוגדר כ"ביטוח חסר", כלומר הוא מוגבל עד לגובה המשכנתא ולא מכסה את מלוא ערך הדירה. אם שריפה, רעידת אדמה או כל אירוע חריג אחר יהפכו את הדירה ל"טוטאל לוסט" בעליה עלולים להפסיד סכום גבוה, הרבה יותר מסכום המשכנתא, ועל כן מומלץ להרחיב את הביטוח הבסיסי שמחייב הבנק (שדואג כמובן רק למשכנתא ולא למלוא ערך הנכס) – ולהבטיח גם לעצמכם ראש שקט.

אז בעצם כמה עולה ביטוחה משכנתא? סוכני הביטוח המנוסים של check bit ישמחו לעזור לכם להבין יותר לעומק מה זה ביטוח משכנתא, ולהתאים עבורכם את הפתרון המיטבי בהתאם למאפיינים הספציפיים של הנכס שלכם ושל המשכנתא שאתם עומדים לקבל

לפגישת ייעוץ ראשונית ומעבר על הסכם זיכיון חינם מלאו פרטים ונחזור בהקדם



דילוג לתוכן