ביטוח פנסיוני לעצמאים

ביטוח פנסיוני לעצמאים

עד לשנת 2017 עצמאים לא היו מחויבים בהפרשה לפנסיה. מצב שבו פלח אוכלוסייה נרחב מאוד לא מבטיח את עתידו ולא מוודא כי גם כשלא יוכל לפרנס את עצמו יעמדו לרשותו המשאבים הפיננסיים הדרושים לצורך הבטחת רמת חיים נאותה הוא כמובן מצב בעייתי – ועל כן יזמה ממשלת ישראל חוק לפיו ביטוח פנסיוני לעצמאים יהפוך לחובה. החוק נכנס לתוקף ב-1.1.2017, ומאז כל עצמאי מפריש סכומי כסף מסוימים, בהתאם לגובה הכנסותיו, לקרן פנסיה לבחירתו. מאז לכל עצמאי יש סוכן ביטוח, רצוי שיהיה סוכן ביטוח פנסיוני מומלץ.

הרבה אנשים שואלים את עצמם מהו חיסכון פנסיוני ואיך מחשבים אותו. הבסיס לחישוב הסכום אותו חובה להפריש הוא השכר הממוצע במשק, שנכון ל-2018 עומד על כ-10,000 ש"ח. על ההכנסות עד למחצית הסכום הנ"ל, מפרישים העצמאים 4.45%, על ההכנסות שבין מחצית הסכום הנ"ל ועד לסכום המלא (כלומר 10,000 ש"ח) גובה ההפרשות הוא 12.55%, ועל יתרת ההכנסות, אם ישנה, אין חובה לבצע הפרשה אבל עצמאי שירצה להפקיד סכומים גבוהים יותר מהמינימום הנ"ל בקרן הפנסיה שלו יוכל לעשות זאת ואף יזכה להטבות מס בזכות ההפקדה. מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מנוסים בתחום כדי להבין מהו הסכום האופטימלי שאותו כדאי להפריש לטובת הביטוח הפנסיוני, וגם כדי לבחור קרן פנסיה אידיאלית עבורכם.

מי שאמון על התאמת תיק ביטוח פנסיוני, כולל מרכיב החיסכון, לכל לקוח הוא סוכן ביטוח פנסיוני. מאחר שבמסגרת ההפרשה לקרן פנסיה או לביטוח מנהלים יכול העצמאי לקבוע גם רכיב של כיסוי למקרים של מוות או אובדן כושר עבודה, כדאי לוודא שלא נוצר מצב של כפל ביטוחים מיותר מבחינתכם (כלומר גם ביטוח חיים וגם כיסוי למקרי מוות במסגרת קרן הפנסיה). עוד כדאי לדעת כי בתקופות של היעדר הכנסות, יכולים העצמאים למשוך חלק מהסכומים שהפקידו בקרן פנסיה, ללא מס. סוכני הביטוח הפנסיוניים של check bit אמונים על מתן שירות ברמה גבוהה במיוחד כך שתוכלו לדעת בוודאות שהכסף שאתם עובדים כל כך קשה עבורו מופקד באופן המיטבי עבורכם.

לפגישת ייעוץ ראשונית ומעבר על הסכם זיכיון חינם מלאו פרטים ונחזור בהקדם



דילוג לתוכן