האם כדאי לעשות ביטוח סיעודי?

האם כדאי לעשות ביטוח סיעודי?

המצב שבו אדם הופך לסיעודי – כלומר נלקחת ממנו היכולת לבצע באופן עצמאי פעולות בסיסיות כמו רחצה, אכילה או הליכה – הוא אחד המורכבים ביותר להתמודדות מבחינה רגשית. גם ההתנהלות היומיומית הופכת כמובן למורכבת להפליא, ובאופן טבעי האדם זקוק לעזרה קבועה או כמעט קבועה. ההתמודדות מחייבת גם משאבים כספיים משמעותיים, ובמרבית המקרים אין לנו את היכולת לממן את העזרה והטיפול על בסיס ההכנסות השוטפות. על-מנת לא להידרש להשתמש בנכסים (למשל מכירת דירה), הפתרון הוא ביטוח, ועל כן עבור רוב בני האדם התשובה לשאלה האם כדאי לעשות ביטוח סיעודי היא כן.

המלצה נוספת היא לתכנן באופן מושכל את הפוליסה, כך שהיא תשרת באופן המיטבי את הצרכים האמיתיים שלכם. ההחלטה החשובה הראשונה אותה צריך המבוטח לקבל היא סכום הקצבה שתשולם לו על-ידי חברת הביטוח אם חלילה יהפוך לסיעודי. בהקשר זה כדאי לדעת כי על-פי הערכות שונות, העלות של הטיפול הצמוד באדם סיעודי נעה בין כ-10,000-12,000 לכ-18,000-20,000 (ככל שהמגבלות הפיזיות קשות יותר, כך העלות עולה, ובנוסף ישנה חשיבות לבחירה האם לטפל באדם בביתו או שמא הוא עובר למוסד ייעודי). בהתאם הסכום הרשום בפוליסה צריך להיות כזה שיכסה את הפער בין ההוצאות הצפויות לבין ההכנסות הפנויות.

החלטה שנייה היא התקופה שבה תשולם הקצבה – ניתן לבחור בין ביטוחים סיעודיים ל-3 שנים, 5 שנים או ביטוח סיעודי לכל החיים. מדובר בהתלבטות לא פשוטה, שכן מצד אחד בימינו, בזכות הטיפולים האפשריים, גם אנשים סיעודיים יכולים להאריך ימים ולזכות באיכות חיים, ומצד שני ביטוח סיעודי לכל החיים הוא כמובן יקר במידה משמעותית בהשוואה לביטוחים מוגבלים בזמן.

את השאלה ביטוח סיעודי האם כדאי? שואלים הרבה אנשים. בכל מקרה מומלץ לפנות לסוכן ביטוח מנוסה כדי להיעזר בו. סוכני הביטוח המיומנים של check bit כבר סייעו לבני אדם רבים להבין האם ביטוח סיעודי כדאי עבורם ואם כן מהי הפוליסה המתאימה להם ביותר – וישמחו לסייע גם לכם.

דילוג לתוכן