ביטוח מחלות קשות השוואה

כמו בכל מוצר, גם במסגרת רכישת ביטוח מחלות קשות, השוואה בין מספר אפשרויות הינה התנהלות מומלצת ובמובנים מסוימים אפילו חובה – רק בדיקה מעמיקה של כל פוליסה מבטיחה כיסוי מתאים לצרכים הספציפיים שלכם ושקט נפשי אמיתי מתוך ידיעה שגם אם חלילה תגיעו למצב רפואי מורכב, כסף לא יהווה בעיה. לביטוח מחלות קשות מחיר משתנה בהתאם לפוליסה ולמרכיביה.

עוד לפני ההשוואה בין ביטוחי מחלות קשות חשוב להדגיש כי ביטוח זה אינו תחליף לביטוח בריאות איכותי (שתפקידו הוא לכסות את ההוצאות הרפואיות, כולל ניתוחים, תרופות יקרות שלא בסל הבריאות ואפילו השתלות בארץ ובחו"ל במידת הצורך). כמו כן מהווה הביטוח – שמהותו היא תשלום סכום כסף חד-פעמי, גבוה, במקרה שמאובחנת אצל המבוטח מחלה מתוך שורת מחלות שמוגדרות כקשות במיוחד – מוצר משלים לביטוח אובדן כושר עבודה ולביטוחים סיעודיים (שכן לא כל מחלה קשה הופכת בהכרח את האדם לסיעודי ולא תמיד אובדת היכולת להתפרנס).

הפרמטרים העיקריים לפיהם מתבצעת השוואת ביטוחי מחלות קשות הם רשימת המחלות שעבורן מוצע הכיסוי, הסכום הרשום בפוליסה, גיל סיום הביטוח ורמת השירות של חברת הביטוח.

ישנן מחלות קשות אשר מהוות חלק בלתי נפרד מביטוח זה, אבל במקביל ייתכנו גם הבדלים מסוימים בין הפוליסות השונות. למי שיודע כי הוא נמצא בקבוצת סיכון ללקות במחלה מסוימת (עקב אורח חיים או לנוכח מקרים משפחתיים כשמדובר על משפחה שיש לה גם רקע גנטי) מומלץ כמובן לוודא שהמחלה הספציפית הזו כלולה ברשימה.

את הסכום הרשום בפוליסה קובע המבוטח. בדרך כלל מדובר על סכום שנמצא בטווח שבין 100,000 ל-200,000 ש"ח, ואת השוואת המחירים בין הביטוחים יש לבצע באופן טבעי עבור אותו סכום. גיל סיום הביטוח הוא בדרך כלל 75, ובחלק מהפוליסות הסכום אותו תקבלו פוחת (בהדרגה או בבת אחת) החל מגיל 65 או 70. סוכני הביטוח המיומנים של check bit ישמחו לסייע לכם להתאים ביטוח מחלות קשות לצרכים הספציפיים שלכם ולמצוא את ההצעה המשתלמת ביותר.

שתף מאמר
דילוג לתוכן