זכאות לפנסיה ושמירה על רצף פנסיוני

קרן השתלמות

זכאות לפנסיה היא דבר שמעסיק אותנו לא מעט במהלך חיינו, הרי מי מאתנו לא רוצה לדעת כי הוא זכאי לקבלת פנסיה בעת סיום העבודה. חשוב לדעת כי לכל עובד הזכות לקבלת ביטוח פנסיוני דרך מקום העבודה. תחת הביטוח הפנסיוני מפריש העובד חלק משכרו, הסכום אותו מפריש העובד נועד על מנת ליצור חיסכון אותו הוא יוכל לנצל בעתיד. בנוסף המעביד גם הוא מפריש סכומים נוספים חלקם משמשים גם הם כחיסכון המצטבר ביחד עם החיסכון של העובד וחלקם נועדו כתשלומי פיצויים עתידיים.

סוכן ביטוח מומלץ

זכאות לפנסיה עבור עובד עם ביטוח פנסיוני

במידה ועובד מגיע למקום העבודה החדש כאשר ביטוחו עדיין בתוקף זכאי העובד לקבל ביטוח פנסיוני מהיום הראשון כשההפרשות עצמן כולל חלקו של העובד יתבצעו כבר לאחר שלושה חודשים מרגע תחילת העבודה באופן רטרואקטיבי.

זכאות לפנסיה עבור עובד ללא ביטוח פנסיוני

כאשר עובד מגיע אל מקום עבודה חדש ולא מבוטח בביטוח פנסיוני בזמן תחילת העבודה, אותו עובד יהיה זכאי לקבל ביטוח פנסיוני מלא כעבור שישה חודשי עבודה מלאים. בנוסף על מנת לשמר את הביטוח הפנסיוני נדרש רצף תשלומים, עובד שלא קיבל ביטוח פנסיוני במשך 5 חודשים נחשב כעובד שנקטע לו הוותק. עובד שנקטע לו רצף התשלומים יהיה זכאי לביטוח פנסיוני חדש רק לאחר שישה חודשי עבודה במקום העבודה החדש. יש אפשרות לבצע משיכת כספי פנסיה לפני הזמן אך מומלץ לבדוק זאת קודם עם סוכן הביטוח שלכם.

כמו כן ישנה אופציה לשמירת זכויות פנסיוניות ממקום עבודה אחד לאחר. על מנת שעובד יוכל לשמור על הזכאויות הפנסיוניות שלו הוא יוכל להפקיד עצמאית כסף לביטוח הפנסיוני במקום המעביד. כך נשמר רצף ההפקדות אפילו כאשר מדובר בהפקדות עצמאיות, ואתם תוכלו לשמור על הביטוח הפנסיוני שלכם בתוקף גם ללא מקום עבודה פעיל.

שתף מאמר
דילוג לתוכן